Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Är man så oerhört naiv att man ställer in mobilen på en ljudvolym att man vaknar och störs, då tror jag inte man ska hålla på med internet öht. Bortsett från diverse automatiskt mail så består världen av olika tidszoner, så det är helt orelevant att över huvud taget resonera kring vilken tid mailet skickas - det är alltid mitt på dagen någonstans.
|
Fast det där var väll ändå ett väldigt onödigt svar? Vissa har saker att hålla koll på oavsett tid. Sen så resonerar jag kring svenska mail utlandet kan jag förstå p.g.a olika tidszoner. Jag uppfattade dock det som om det var i sverige han menade och svarar därifrån. Detta handlar om alla dina kunder inte enbart en del av dem. De kunder som har sin mail kopplad till mobilen med ljud på kommer troligtvis uppskatta ett meddelande mer som kommer på dagen än mitt i natten och de kunder som inte bryr sig om tid behöver du då inte oroa dig för om du skickar dagstid. Givetvis kan du skita i dessa kunder om du vill men det tror jag inte att du vill?
Att du påstår att man inte ska hålla på med internet bara för det är lite löjligt kan jag tycka. Hade du verkligen sagt så till din kund om han bett om att inte skicka mail i natten för att han tar dem inte speciellt seriöst? Du kan inte bara tro att alla tänker som dig. Kunden har alltid rätt. Iallafall om man vill lyckas med sitt företag.