Visa ett inlägg
Oläst 2013-10-25, 14:59 #4
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Alltså det beror ju helt på vad för något du ska annonsera och vilka ord du annonserar på.

Vi tar ett exempel med Google:

Du säljer strumpor i din webbutik och vill få lite mer trafik och fler som handlar.


Du använder dig av Keywordplanner för att se hur många som söker på ord relaterat till strumpor.

2900 personer söker på ordet "strumpor" i månaden. Genomsnitt bud ligger på ca 7,65kr per klick för det ordet. Alltså betalar du ca 7.65kr för att få 1 besökare in på din sida. Alla är kanske inte ute efter att handla strumpor om man bara söker på ordet "strumpor".

Som du ser söker också 50 personer på "Köpa strumpor" i månaden. Vilket helt klart är ett bättre sökord då dom just vill köpa strumpor. Dock så kostar det ca 19.89kr per klick och är då mycket dyrare än att synas på det första ordet. Men man kan ju anta att rätt så stor andel som kommer in på din sida genom ordet "köpa strumpor" kommer att lägga en beställning.

Så här måste man hålla på att prova sig igenom och se vilka ord som blir lönsamma att ligga på. Du får helt enkelt prova och se vilket av sökorden som ger mest pengar i kassan för dig.
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat