Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious
Svårt att bevisa då man inte tar skärmdumpar vid varje domänsökning, bara senare vet man att de är tagna. Har hänt mig 3 gånger har jag för mig och en hel del vänner har varit med om samma sak. Vill du ha bevis kan du söka google "godaddy steals domains" många diskussioner.
Verkar mycket strul med godaddy om man registrerar bra namn, läste omkring på nätet och ett vanligt problem verkar vara att så fort man registrerat ett namn så ger godaddy pengarna tillbaka och registrerar samma namn själva om namnet är bra. Detta verkar ok enligt deras policy.
Så skall ni ha riktigt bra namn med högt värde internationellt kanske håll er borta från godaddy.
Godaddy för enkla namn och namecheap för riktigt bra namn.
|
Läste du GoDaddys svar på detta (som jag länkade till)?
Citat:
Let me say, unequivocally, Go Daddy never has and never will front run domain names. Ever.
|
Citat:
To protect data from being intercepted over the general Internet, our website is protected by SSL Encryption. This prevents electronic eavesdropping on all transactions relating to domain searches and purchases. Even our internal availability and registrations systems are sequestered into secure networking environments for an added measure of privacy assurance.
|