Citat:
Ursprungligen postat av Svenskaforumportalar
Kan inte ge löner, så det bästa vore om du har jobb, och gör detta som hobby. Jag kommer jobba på sidan som hobby tills sidan vuxit och blivit populär. Jag vill tänka på medlemmarna, vem vill betala för ett förhållande? Inte jag, så nu vill jag satsa på en dejt sida, med kontakt annonser, chatt, och mycket annat.
|
Du tror inte folk vill betala för det här, men du tror att folk vill jobba gratis åt dig?
Att skapa en sån här sida tar flera månaders heltidsjobb om man ska göra det hyfsat bra.
Du säger inte ens ett ord om vad du kan bidra med till det här projektet. Du verkar inte erbjuda någonting för att väga upp för den arbetsinsats som krävs. Du verkar inte heller ha något unikt som som vem som helst inte kan få tag på. Är det inte bättre för mig som utvecklare att göra det här själv då i så fall?
Om du ska lyckas hitta någon som kan hjälpa dig måste du presentera det här som ett genomförbart och trovärdigt affärsförlag. Du har missat alla komponenter som
måste finnas i ett affärsförlag. De viktigaste är: Hur ska du tjäna pengar? Vad är planen för att ta sig dit? Vad får jag ut av att hjälpa dig? Vad kan du bidra med? Vad gör dig och din idé unik? Varför behöver jag dig?
Allt det här bör man givetvis inte avslöja i en första kontakt i ett publikt forum, men du verkar ju inte ha tänk på en enda av de här sakerna.