Visa ett inlägg
Oläst 2013-10-20, 07:55 #24
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
En sådan flexibilitet får man bara om man som Loopia utvecklar sin egen kontrollpanel, jag är själv övertygad att det är den bästa vägen. Inte den lättaste och billigaste, men den bästa i det stora hela och i långa loppet, förutsatt att webbhotellet avser att växa under en längre tid.
Tveksamt. De flesta webbhotell saknar nog resurser och/eller kompetens. Det finns ett enda svenskt webbhotell som lyckats riktigt bra med en egenutvecklad kontrollpanel och det är Loopia vilka också är det ekonomiskt starkaste. Ni hade en hyfsad panel när jag testade den men den hade en del brister, FS Data har en helt okej panel idag men deras system är primitivt i grunden vilket leder till en del problem fortfarande. Jag vet inte riktigt vilka som stod för City Networks panel innan Atomia? Den saknade viktiga funktioner men var i alla fall riktigt, riktigt snabb vilket man verkligen inte kan säga om Atomia

Du har fel när det gäller flexibiliteten. Atomia hade kunnat erbjuda ett flexibelt system om det hade utvecklats modulärt på ett bra sätt. Då hade de dels kunnat erbjuda flera olika alternativ själva och dels gett kunderna möjligheten att själva utveckla egna moduler.