Visa ett inlägg
Oläst 2013-10-19, 09:11 #20
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Fast det är ju ändå inte det jag säger att varnish inte gör enormt stor skillnad, varför skulle vi då satsa på varnish i så fall? Vad jag har försökt att säga är att man kan inte ha en seg php backend och tro att man kan fixa till det med varnish, för då hade ju alla siter på tex. one.com flugit fram, för där har man vad jag förstår supertrimmat varnish.
Bara för att ha det sagt - vet massor av företag som har en seg sida när det gäller backend men tack varje väl konfiggad varnish laddas den på under 10 ms. Oftast då laddas cachen endast om vid ändringar - vilket sker mer sällan än man tror på mångas webbplatser. ;-) Detta görs förstås via en virtuell server där man har koll på sin egen miljö. Så även om jag håller med om att man bör skapa en väl fungerande backen - så låser många många det med Varnish eller cache generellt.

Att köra det på delad miljö är förstås en helt annan fråga då man måste tillgodose så många olika mönster av användande och det blir genast mindre effektivt och du kan aldrig komma ifrån att backend måste accessas oftare. Även i delad miljö - rätt gjort dock - så kan du faktsikt unkomma många av begränsningarna och lösa det. ;-) Sedan är det inte något jag rekommenderar - utan precis som du tycker man bör ha en väl fungerande backend.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat