Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Jag hade som alternativ att antingen radera alla inläggen eller flytta ut dom till en ny tråd. Eftersom det ändå var ganska mycket text så kändes det lite tråkigt att radera allt. En lång diskussion om Varnish hade ingenting med den ursprungliga trådens frågeställning att göra. Däremot så missade jag mycket riktigt att notera att det handlade om utflyttade inlägg.
|
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se
Så länge du har en ganska enkel sida utan allt för mycket dynamiskt innehåll kommer du ganska långt med de flesta webbhotell om du har koll på hur du kan cacha sidan.
Just CityNetwork kör dessutom Varnish framför webbhotellssidorna så om du kan dra nytta av det kan du skala ganska långt med bra svarstider. Se över dina HTTP-headers så att sidorna verkligen cachas i varnish.
Du kan även köra ett cron-skript för att hålla cachen varm så att besökarna nästan alltid servas av cachade sidor ifrån Varnish.
|
Jaha, men ITisGoods inlägg om varnish på CN funkar bra?
Mitt inlägg som handlande om varnish, php och prestanda var definitivt inte off-topic, för ett webbhotell med prestanda är php exekvering och varnish eller liknande A och O