Visa ett inlägg
Oläst 2013-10-17, 13:07 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Titusbramble Visa inlägg
Det är egentligen den enda lösningen jag också kommit fram till, att specialstudera några användare som jag känner är aktiva och skriver mycket. Får man igång dem sprider det sig.

Sen tror jag även på det här med artiklar, att man anlitar en specialist att skriva en eller flera artiklar som man sedan ligger upp på nån nyhetssite typ mynewsdesk.com och sedan länkar till dem i lite lugnare forum där det finns många medlemmar vi vill nå men som inte är så aktiva, så att artikeln får längre exponering.

Man får ju bara en chans att göra ett bra intryck, skiter det sig tar det mycket mer kraft att få samma personer intresserade

Vi får helt enkelt bygga upp en målgrupp och testa på dem innan vi kör mot dem som vi är mer angelägna att göra ett bra intryck på
Börja med att välja ut en enda av dessa personer och för en dialog där du frågar om denne har möjlighet att testa din produkt och ge dig sina synpunkter. Gå vidare därifrån.

Får du positiva synpunkter så går du vidare med nästa person. Kanske ett tiotal personer kan vara de första försökskaninerna som får prova produkten gratis om de ger sina synpunkter. Om de gillar din produkt så frågar du hur de tycker du ska marknadsföra den. Att fråga är ett bra knep i marknadsföring och försäljning, de mest framgångsrika säljarna använder rätt frågeteknik för att marknadsföra/sälja.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat