Visa ett inlägg
Oläst 2013-10-10, 17:01 #13
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Kimppa Visa inlägg
EDIT: Jag använder mig av "ramverk" ungefär på samma sätt som templates/mallar i Word, när jag kodar CSS med speciella margins för headers, text, etc. (som går att återanvändas i olika projekt för bra artiklar etc.)
Menar du att du vill styra CSS via PHP-objekt? Om jag vore du så skulle jag verkligen försöka separera frontend och backend så väldigt mycket som är praktiskt möjligt. Det blir både lättare att underhålla och att vidareutveckla. Det betyder att du använder SASS/Stylus/* om du behöver "ramverk" för CSS. Använder du det också för templates så är det enklaste att du använder ett väl utvecklat template-språk. Du har enklare versioner såsom mustache och handlebars (finns till många språk) eller mer välutvecklade versioner som twig, smarty, dwoo (dessa är alla endast för PHP såvitt jag vet) etc. Använder du någon av de mer utvecklade versionerna är det desto enklare att utöka med egna taggar och plugins. Du får då en bra översikt av din HTML och samtidigt möjligheten att utöka den med flexibel kod där det behövs.

Bra liknelse med en kock, jag gillar att laga mat. Ska jag laga något mer utförligt jag inte har en aning om hur jag ska gå tillväga med så lagar jag från olika recept de första gångerna... då har jag lite koll på vilka ingredienser som kan passa och kan ett par variationer som funkar. Då har man en bra utgångspunkt att variera och förändra ifrån.

Skriver för övrigt recipes rätt mycket just nu, fått till ett bra gäng riktigt användbara cookbooks som jag laddar upp med min knife. Har också planer på att börja använda ett test kitchen. På tal om matlagning
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat