Citat:
Ursprungligen postat av johan1234
Vill bara kommentera från Citys håll att vi kontinuerligt lyssnar på er och andra kunder. Har man många domäner är vi medvetna om att det inte går så snabbt som vi önskar att lista alla. Även att du inte manuellt skall behöva ta bort en domän i vissa fall är noterad och kommer jobbas på. Som amerikanarna säger - "the devil is in the detail" och sådana här småsaker är irriterande om man är större domänkund.
|
"Många domäner"? Det går segt bara man har 10-20 i Atomias kontrollpanel... Det är knappast en detalj, att lista domäner och webbplatser måste väl ändå vara något av det mest grundläggande man kan tänka sig i en kontrollpanel för ett webbhotell? Antingen så är det något som är enkelt att fixa (bristande cache-rutiner) eller så behöver man bygga om hela kontrollpanelen från grunden. Jag tycker både ni och Binero borde pusha på hårdare för att Atomia ska förbättra bristerna i sin panel istället för att inta försvarsställning varje gång man påpekar någon sådan. Att lansera nya funktioner istället för att se till att gamla fungerar är inte hållbart i längden.
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234
Vi har som mål att vara ledande inom domänhantering och det sagt - så har vi ytterligare steg att ta. Generellt dock fungerar det mycket väl för de tiotusentals som använder oss för sin domänhantering idag. Vår unika bredd av antalet domäner vi stödjer är också steg i den riktningen.
|
Om det är målet så har ni lite skeva prioriteringar tycker jag. Att se till att domänhanteringen ens fungerar bra borde väl ändå gå före att introducera för svenskar tämligen obskyra toppdomäner som .vc och .tw? Domänköp söker också fortfarande efter precis alla toppdomäner oavsett vad man skriver, något ni sa för evigheter sedan att ni skulle åtgärda (väldigt enkelt gjort om man inte är låst av Atomia), den ger heller inget felmeddelande om man söker efter hungry.hungry eller något annat som inte finns. Just det man söker på listas heller inte överst utan man får leta igenom hela listan efter det man sökt på. Det är knappast bara EN detalj som fungerar dåligt i Atomias kontrollpanel

Jag vet att det inte är ert fel men det hjälper ju inte.
Om man bara är domänkund eller inte är dessutom irrelevant. Det går lika långsamt att hantera webbplatser som enbart domäner i kontrollpanelen.