Visa ett inlägg
Oläst 2013-10-05, 13:00 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Standard Domänhantering - City Network och Binero

Jag har från första början tyckt att Atomias kontrollpanel har en stor potential men tyvärr lanserades den lite väl tidigt och varken City Network eller Binero verkar kunna göra så mycket åt de brister som finns i den utan de är låsta till Atomias goda vilja.

En av de mest irriterande sakerna i Atomia för egen del är, utöver allt onödigt Ajax-trams och den generella segheten, domänhanteraren. När jag nu har flyttat ett antal domäner från City Network och Binero så försvinner bara några stycken från City Networks panel och inga (?) från Bineros. Av någon anledning så står det istället "Ej överförd. Åtgärden överskred tidsgränsen." på de domäner som flyttats FRÅN dem... Inte heller går det att ta bort domäner manuellt vilket väl har varit bra för Binero som tydligen skickar ut domänfakturor lite hur som helst

Har jag missuppfattat något eller fungerar Atomias domänhanterare så här dåligt?

Börjar för övrigt sakna City Networks gamla kontrollpanel allt mer. Den var visserligen både ful och primitiv men den var åtminstone snabb