|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: May 2010
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: May 2010
|
Ja, jag håller med.
Fördelningen blir ju väldigt skev när det bara någon timmes faktisk utveckling, men om man är en seriös leverantör enligt det jag beskrev ovan så är det ju inte bara utvecklingen som man betalar för som kund. Man betalar först och främst för få någon som på ett ärligt sätt kan avgöra vilken lösning som passar bäst med tanke på budget, krav och önskemål. Man vill även ha en leverantör som man kan ringa till för att hjälp med sidan även i efter leveransen så att man kan säkerställa att sidan fungerar enligt önskemål även i framtiden.
Erbjuder man inte det här eller inte ens har kunskaperna för att kunna erbjuda det, så håller jag verkligen med om att man blåser kunderna. Speciellt om man inte är ärlig med att man köpt temat.
Jag håller dock inte med om att färdiga teman automatiskt innebär dålig kvalitet. Köpa premiumteman är oftast väldigt bra och genomgår ordentliga tester på ett sätt som man aldrig någonsin skulle kunna erbjuda för under 10 000 kronor. Man kan oftast med ganska enkla medel piffa upp och anpassa temat på några timmar för att anpassa det efter kundens grafiska profil.
Den stora nackdelen med att använda färdiga teman är enligt mig att de är ofta ganska svåra att ändra i, speciellt om man vill kunna ta del av temats uppdateringar i framtiden. Det tar oftast mycket tid att sätta sig in i hur temat fungerar och vart man ska ändra för få igenom ändringen på rätt sätt i t.ex. ett child theme.
|