Visa ett inlägg
Oläst 2013-09-30, 21:45 #77
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar

Reg.datum: Jun 2012
Citat:
Ursprungligen postat av jonas.o Visa inlägg
Några synpunkter: ( Kan vara så att jag är helt ute och cyklar), MEN:

Varför lista "Senaste visade öppettider" så centralt på första sidan? Det är en funktion som ingen skulle sakna (tror jag). Antar att väldigt få är intresserade av vad andra har kollat på för öppettider. Ska den funktionen finnas så bör den också ha någon typ av geografisk närhet.

Samma sak gäller för mig för kedjorna. Varför presenterar ni olika kedjor? Det är väll väldigt få som vill kolla in olika kedjors öppettider. Men det kanske bara gäller för oss som bor i mindre städer. Där kedjorna har max 1-2 butiker, förstår om funktionen är riktad till större städer där man kanske vill till en Media Markt. Men samtidigt känns det onödigt.

Ni bör enligt mig hellre lyfta fram "Mest besökta öppettider i närheten" då det ger mer relevans till besökaren. Kanske också lyfta fram karta på första sidan. Det känns lite dold nu. Hittade inte den alls först ( kanske säger mer om mig än webbsidan).

Förövrigt så syns det att ni kan det här och sidan är riktigt trevligt att använda.
Oj! Väldigt bra kritik måste jag säga, uppskattas något enormt!

1) Senast visade har vi lyft fram just för att visa sidans aktivitet, då tänker vi mer på det ekonomiska (iom. att vi i senare skede kommer sälja in vissa extratjänster till företag). Det är även bra för samarbetspartners att se att sidan har trafik.

2) Kedjor finns mest för SEO och att dessa ska indexeras. Just nu ligger vi #1 på sökordet Öppettider och vi tror att kedjor har hjälpt en hel del, iom. att Google då indexerar alla undersidor.

3) En "mest besökta i närheten" låter helt klart intressant, men då krävs det att användaren tillåter att dela platsdata (var denne befinner sig), och många missar nog detta och slutar med ett fält som är helt tomt.

Skulle även behöva hjälp med enskilda företagssidan. Det är ett tomrum under öppettiderna med plats att fylla ut med något, vi kommer bara inte på vad (som kan vara bra/nyttig information för användaren). Tar gärna emot tips på detta!

Update:
Pressrelease med ett väldigt spännande samarbete kommer nu i veckan.
Hela 1300 nya öppettider blev tillagda idag (bl.a alla ICA samt Arbetsförmedlingen)
Appen kommer vara tillgänglig för intresserade beta-testare i slutet av nästa vecka
yakuzaemme är inte uppkopplad