Medlem
|
|
Reg.datum: Jun 2008
|
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
Kan du closa leads?
Hej!
Jag får titt som tätt in leads för webprojekt, mest webshoppar och då i Magento, genom diverse kanaler. Det här är leads som har själva uttryckt ett behov av en shop, en hemsida eller SEO. Majoriteten är dock webshop.
Det jag behöver är en erfaren säljare som ser till att dessa blir kunder mot en provision av uppdraget.
Jag ringer själv upp dessa generellt inom 5 min från att förfrågan har skickats in, jag är dock definitivt ingen säljare.
Dess uppdrag varierar i omfattning, vissa är simpla 5.000:- 1 dagsjobb och kräver inget möte, vissa är större uppåt 80.000:- och då är möte i de flesta fall aktuellt. De flesta innefattar även återkommande månadsavtal av varierande omfattning.
Det kommer ett flertal av dessa i veckan, och jag tror en erfaren säljare kan få in mer än vad jag kan.
Du ska ha erfarenhet av minst 1 typ av försäljning: webshop, hemsida eller seo.
Det du ska göra:
- Du får ett mail från mitt system med kontaktuppgifter. Inom 5 minuter av detta mail ska du ringa upp leaden, helst snabbare. Det viktiga är att kontakta de innan de hinner söka vidare efter en annan leverantör. Det gäller 24/7!
- Du måste spela in samtalet, det finns massor av appar för detta, jag kan visa hur det ska fungera. Varje samtal ska spelas in och skickas in, även om det inte blir något sälj.
- Du lägger in leaden i vårt Podio tillsammans med inspelat samtal och bearbetar denna tills dess att avtal är påskrivet. Du tar hand om hela processen.
- Möten på plats i stockholm tar vi tillsammans.
- Du erhåller en provision av den tjänsten som avtalet är tecknat på och får utbetalning nästkommande månad efter alla betalningar har erhållits från dina kunder. Samma gäller för återkommande månadsavtal.
- Du har även möjlighet att ta hand om förlängningar av avtalen när det blir aktuellt.
Det jag gör:
- Leverar leads
- Tar hand om beställningen
- Administrerar allt runtomkring
PM:a här på WN.
|