Visa ett inlägg
Oläst 2013-09-22, 17:23 #6
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Autotaggningen i AdWords spårar besökaren från adwordsklicket, genom analytics i hela dess vistelse på din sajt. Det går sedan att spåra ecommerse avslut genom analytics, och avslut genom AdWords konverterings-spårning separat med.

Så här sätter du upp analytics spårningen:
https://support.google.com/analytics...09612?hl=en-GB

Såhär AdWords spårning:
https://support.google.com/adwords/answer/1722054?hl=en

Problemet kan dock vara att om konverteringen sker på en exten sida så måste du spåra den försäljningen med, att en användare klickar till en extern butik, betyder ju inte att det måste bli en försäljning. Det går att lösa den spårningen med dock. Googla på "cross domain tracking".

Senast redigerad av Björn den 2013-09-22 klockan 17:33
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat