Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme
1) När du söker på gamla stan så flyttas kartan dit. Det körs genom Googles API och matchar din sökning och hämtar koordinationer, och flyttar sedan därpå
|
Jo, men jag får ingen lämplig zoom och eftersom ni laddar in precis allting som finns i ett ganska stort närområde (för en storstad det vill säga, i Arjeplog hade det kanske varit tvärtom) så blir det rörigt och segt på en långsam uppkoppling som man ofta har när man rör på sig. Det är ju kopplat till nästa synpunkt, beroende på hur ni kommer göra med det framöver så kanske detta är helt irrelevant.
Citat:
2) Det finns två sätt att tackla detta. Antingen ladda allt en gång, och sköta resterande (sökning m.m) mestadels frontend - eller att ladda in nya när man navigerar runt. Problemet med det senare är att det kan bli stor belastning och många frågor om användare rör runt i kartan, och att cacha allting och verifiera att den ännu inte är laddad tar nog mer på resurserna, tror jag.
|
Det var inte riktigt så jag menade utan att alla typer av objekt laddas in direkt. För mig är funktionen då i princip ofta helt oanvändbar. När något går segt så går det bort, om det inte är en extremt viktig tjänst.
Citat:
3) Här är det en tidsfråga. Visst kan vi gå in och lägga till olika sökord för varje butik, exempelvis blomsterhandel, klädbutik, teknik, osv osv. Men med över 12000 unika butiker/affärer (och växer konstant) så blir det mer en tidsfråga än annat.
|
Att de 12000 butikerna är unika är väl att ta i. Idag är det mesta (tyvärr) kedjor och många andra butikers namn avslöjar mycket. Långt ifrån alla behöver nischas manuellt.