Visa ett inlägg
Oläst 2013-09-19, 11:19 #51
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar

Reg.datum: Jun 2012
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Börjar med det positiva. Snygg, fräsch och ren design. Snabbt laddande sida (åtminstone för mig just nu). Ni är nog också överlägset bäst inom er nisch vad gäller innehållet.

Däremot så fyller er tjänst ingen som helst funktion för mig personligen. Om jag vill veta öppettiderna för Malmö stadsbibliotek så googlar jag bara "Malmö stadsbibliotek öppettider" och får upp precis det jag vill som första träff. Jag litar på att dessa uppgifter är ständigt aktuella till skillnad från er webbplats. Om det är extra viktigt att veta någon butiks eller restaurangs öppettid så ringer jag helt enkelt och frågar. När det gäller appen så försöker jag själv begränsa antalet appar till sådana som erbjuder något utöver vad jag kan få från annat håll och här fungerar Google bättre.

Det enda jag kan tänka mig skulle vara användbart för mig är om jag kan se exempelvis vilka caféer i Gamla stan i Stockholm som har öppet efter klockan 18 på en söndag men det är möjligen något som passar bättre för Ted Valentins projekt.

Ni blir nog ett populärt scraping-mål oavsett

Tack för dina synpunkter! Jag personligen tror att det bästa användningsområdet för sidan samt appen blir att hitta saker i närheten. Exempelvis om du är ute och kör bil och behöver hitta någon bemannad bensinstation eller närmsta snabbmatsresturang som har öppet, då fungerar exempelvis kartfunktionen utmärkt då den även sorterar bort de som ej är öppna. Olika butiker har ju även olika öppettider, så istället för att gå in på varje enskild ElGiganten på deras sida, så kan du enkelt få en översikt på alla öppna i din stad.

Det är väl främst de användsområderna som kommer vara mest populära, och en hel del smarta funktioner i appen som vi hittills inte vill gå ut med.
yakuzaemme är inte uppkopplad