Visa ett inlägg
Oläst 2013-09-14, 17:54 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Ja (300 000-700 000 SEK), så har det varit för de konsultuppdrag jag genomfört. Det största var 1600 timmar. Normaluppdrag brukar vara ca 5-6 månader (normaluppdrag ca 800-1000 timmar).

Knappast värt att ge sig på utvecklingsuppdrag under 300 KSEK.

Arvode normalt ca 750-1100 kr/tim men enstaka uppdrag utanför det intervallet (Lägst 600 och högst 1250, med ett medianvärde på 850 kr/tim+moms).

Jag har gjort enstaka uppdrag som är kortare än 3 månader (utbildningsuppdrag, enstaka supportuppdrag) men de kostar mer än de smakar för det blir mycket overhead så jag brukar för det mesta tacka nej till dem numera.

Tilläggas bör då att jag då är systemutvecklare och det är knappast meningsfullt att jobba med uppdrag som är kortare än 3 månader, för man hinner knappt läsa in sig på kraven och diskutera igenom det med beställaren och sätta upp en komplett utvecklingsmiljö, än mindre göra en meningsfull prototyp innan ett sånt uppdrag skulle vara slut. Så det blir inget bra resultat. optimalt brukar vara mellan 6-12 månader, enligt min erfarenhet i alla fall. Har man en kompetent beställare och projektledare och ett i övrigt vasst team med A-spelare, på 10-15 personer, att jobba i så kan man åstadkomma riktiga storverk på ca 12 månader i kalendertid.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat