Visa ett inlägg
Oläst 2013-09-12, 17:53 #4
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Jag vet många som har problem med Bineros system och det har varit så i många år. Vi är drabbade. Problemet verkar dels ligga i att Binero inte tar bort domännamn från en kunds kontrollpanel när den inte förnyas, byter ägare eller flyttas till en annan registrar. Detta medför att när du sedan köper domänen och lägger till den på ditt konto så går fakturan till den gamla kunden, som så klart inte betalar den. Det går då heller inte att lägga till domänen som webbplats eller att komma åt att ändra DNS på grund av detta.

Vi har haft flera domännamn som deaktiverats på grund av detta, och Binero har till och med snapbackat domännamn och gett tillbaka. Så det är ett problem. Visst har man ett ansvar själv att hålla koll, och vi har verktyg om håller koll men när man även fast man hanterar tusentals domännamn så vill man ju kunna lita på att registraren gör det man betalar dem för. Tydligen har deras migrering till nya servrar och system också gjort att domännamn inte följt med i migreringen och därför inte förnyats.

Och senaste denna månad fick jag en faktura på domännamn jag inte äger längre. Jag hoppas att den nya ägaren har koll och får dem förnyade ändå. Och det går nte en enda vecka utan att jag hör någon som har liknande problem.

Det jag vill ha av Binero är att de faktiskt gör något åt detta. För det enda jag fått, varje gång det har varit problem är "det beror på ***'" och "vårt system är inte byggt för att hantera kunder med så många domännamn". Jag har mailhistorik från supporten från flera år tillbaka med samma problem. Vad har gjorts för att få bort problemet?
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat