Visa ett inlägg
Oläst 2013-09-05, 22:23 #19
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av HP1 Visa inlägg
Uttryck som "Jag skulle nog säga..." är vad jag kallar spekulationer av någon som åtminstone jag inte sett prestera någon SEO överhuvudtaget. Nu har jag iof bara sett en av dina webbplatser men av den att döma så tänker du inte på sök överhuvudtaget.
Ja, självklart är det spekulation. Jag har väldigt lite information om just det där fallet. Jag har ingen aning vad det var för skillnader mer än internlänkarna. Min poäng och det jag vänder mig emot att är artikelförfattaren i artikeln har valt ut just det här inlägget som ett "bevis" på att hans tips stämmer när det en såpass dåligt inlägg. Hela det där inlägget är i bästa fall spekulationer.
Citat:
Ursprungligen postat av TheCheesePolice Visa inlägg
Men han har ju faktiskt (olyckligtvis) rätt. Det är väldigt mycket påhittad fakta som framförs i detta forumet - av någon anledning är sökmotoroptimering något som alla kan bli självutnämnda experter på. I Sveriges SEO-krets är det ju inte heller helt ovanligt att sökord i stil med 'ärtsoppa' anses konkurrensutsatta.

Försöker inte på något vis hoppa på någon personligen, och det tror jag inte heller någon annan som postar här gör, men att lyssna på t.ex. Matt Cutts eller Rand Fishkin och ta deras åsikter och meddelanden som sanning när de egentligen med lite efterforskning ibland är helt fel, gör inte en person till en bra sökmotoroptimerare. Överlag kanske man borde låta rena faktaposter dominera, eller i alla fall inte nämna ut sig själv som SEO-expert om man lyckats ranka ett enkelt sökord (vilket de allra flesta i Sverige faktiskt är). Jag skulle till exempel aldrig få för mig att göra en massa antaganden i företagsamhet-forumet om saker jag egentligen inte har en aning om, och denna forumdelen borde egentligen få lite av samma status.

Ursäkta om jag låter osammanhängande, trött och sjuk ikväll. Menar som sagt inget illa mot någon här inne, men..
Ja, det kanske är sant. SEO-delen av det här forumet är nog den del jag är allra minst aktiv i så jag har inte så bra koll om jag ska vara ärlig. Det är säkert sant som du säger.

Ja, det exempelvis Matt Cutts säger ska man verkligen ta med en nypa salt i många fall. Han har ju i allra högsta grad en agenda som inte är välgörenhet eller att hjälpa andra att bli bättre på SEO i första hand, utan att promota arbetssätt som Google föredrar, och som därmed givetvis inte är de bästa eller mest effektiva i många fall. Man måste ju mer eller mindre bryta, eller åtminstone ligga i gråzonen, emot Googles guidelines om man ska kunna konkurrera på svåra sökord.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat