Tror vi alla har läst avtalet som vi affiliates måste godkänna för att få tillgång till nätverket, det är inte problemet (eller jo, delvis).
TradeDoubler är ett börsnoterat bolag med internationellt varumärke och representerar kunder, bland dessa några av världens största varumärken. Då uppstår något som TradeDoubler uppenbarligen inte har någon kunskap om, hur man vårdar ett varumärke.
Ni har gjort ett fel, ett fel som ni på över tre månader valt att INTE förmedla till någon kund för än det började ställas kritiska frågor och än idag INTE åtgärdats. Ett fel som får många småföretagare att lida ekonomisk skada och bli förbannade inte bara på er utan även på era oskyldiga kunder (t.ex. Tradera).
Här har ett tekniskt skolboksfel (test innan lansering?) lett till att ni inte kan fakturera. Man hade kunnat vara öppen med problemet och göra allt i er makt för att åtgärda det, men väljer att hålla radiotystnad i alla kommunikationsvägar för att sedan papegoja värre än Bagdad Bob i sina glansdagar - "Vi ber om ursäkt men ni har godkänt ett avtal". Någon bör gå tillbaks till skolan, typ lågstadiet, för att veta hur man ska bete sig oavsett avtal.
För övrigt så är det inte omöjligt att tolka 5.2 i avtalet som att det gäller kunder som inte reglerat skulder. Inte att Tradedoubler har en oförmåga att upprätta en skuld. Då det inte är specificerat i avtalet så ska en domstol tolka oklarheter till författande partens nackdel, och gissa vem som upprättat detta skämt till avtal?
Citat:
Subject to clause 5.3, payment of accumulated remuneration to the Publisher shall be made monthly in arrears provided that the Publisher has generated valid Traffic and that TradeDoubler has received payment from each company with whose Publisher Program the Publisher has registered.
|
Kort: Förmedla problemen till alla på eget initiativ (även de som inte läser WN eller kontaktar er), lös problemet och sluta låta som en arrogant papegoja med duracell-batteri.