Visa ett inlägg
Oläst 2013-09-02, 17:17 #3
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Ja, det var en extremt konstig artikel som på flera områden är exakt tvärt emot vad andra experter säger. Syftet kanske är att vilseleda konkurrenter och kunder så att de kan sälja in sina tjänster.

#1. Ja det här ju extremt grundläggande och det första man lär sig inom SEO

#2. Känns ju också extremt självklart. Första steget är att locka besökare till sidan, det andra är att konvertera dem. Det kan ju inte bli mycket mer basic än så.

#3. Den här jag väl inte 100% säker på, men jag tror nog det gäller att ha en bra länkstruktur och nödvändigtvis färre interna länkar. Interna länkar är ett väldigt viktigt verktyg för on page SEO. Man ska givetvis inte ha för många, men att färre automatiskt är bättre måste ju ändå vara ren BS.

#4. Det här precis tvärt emot vad både Google och de flesta experter säger. Visst är det kanske inte det mest tidseffektiva sättet om det enda målet är bra SEO, men aktiviteter i sociala medier ger ju trafik bara det, men framförallt så är det varumärkes- och relationsbyggande vilket är väldigt viktigt för de flesta onlineföretag.

#5. Extremt basic och precis som Nihilnovi säger så är kvaliteten mycket viktigare än antalet.

#6. "Ledsnar de för fort hinner inte ens statistikscripten laddas och användarna registreras inte. " Ja, för det är ju verkligen det största problemet med långsamma sidor, men annars håller jag med.

Mot slutet blir tipsen bättre, men det är inte direkt några bra experttips.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat