Visa ett inlägg
Oläst 2013-09-02, 14:13 #1
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Standard Är IDG's artikel kring SEO vilseledande?

Vet inte riktigt hur de har tänkt.

Efter att ha läst artikeln på http://www.idg.se/2.1085/1.520202/ex...basta-seo-knep är jag minst sagt förvånad.

Det gäller punkterna 3 ,4 & 5 som Christian Rudolf och Sara Andersson lyfter fram.

"Färre interna länkar är bättre" - det stämmer helt enkelt inte.
Det är vad som finns på dessa länkar som spelar roll. Har du bra content så indexeras samtliga av dina länkar, ALLTID(se bifogad bild på en av mina sajter med över 5000 sidor). Jag har <aldrig> varit med om att en sida inte indexerats på grund av interna länkar- den enda anledning någonsin till att en sida inte indexeras är att innehållet är skit.

Det bästa sättet att bygga authority sajter är genom bra content och länkstruktur internt som indexeras. Att antalet interna länkar påverkar din indexering om du har bra content är ren och skär bullshit- jag har aldrig misslyckats med att indexera samtliga undersidor och enligt GWT har vissa sajter över 10.000 unika länkar på startsidan(random rotation).

"Skit i sociala medier" - Va..?
Sociala signaler är oehört viktiga, speciellt om du försöker ranka en sida på svårare ord. Jag vet inte hur många gånger en av mina sidor har flugit upp i serpen efter en social kampanj nu i 2013.
Det finns även bra studier på BHW kring hur du kan ranka i ett par dagar för även de mest extremt svåra sökorden genom en "viral" social kampanj-logiskt sätt så ska det även fungera i mindre skala på mindre svåra ord. Vad grundar de sin "fakta" på? Har de ens testat att köra sociala signaler som ett komplement till länkbygge?

"Google älskar länkar" - Nej, Google älskar kvalité och kommer alltid att prioritera detta över antalet länkar. En bra länk är i många fall bättre än 500 dåliga länkar från nerspammade domäner med hög OBL. Privata länknätverket är fortfarande det bästa sättet att ranka sajter på och det kommer inte ändras en lång tid framöver, anledningen till att dessa fungerar är att de har sidor med hög kvalité. Rubriken borde snarare vara "Google älskar kvalité, och belönar sajter som länkas från kvalitativa sidor".

Känns lite som vilseledande information riktat mot SEO folk- eller har jag helt enkelt helt andra erferenhet än alla andra?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg indexering.jpg (56.0 KB, 46 visningar)
Nihilnovi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat