Citat:
Ursprungligen postat av Binero
Binerodrifts data kommer inte från oss, det kommer från pingdom. Utifrån våra kontroller mäter den störningar över tre minuter på servernivå.
Det vi uppdaterar är notiserna längst ner, där vi skriver om planerat underhåll samt arbetet med att lösa pågående störningar. Upptidsprocenten rör vi överhuvudtaget inte.
Vår upptid står inte heller på 100% alltid (den var senast på 100% för en avslutad månad i december). Man kan också gå in på specifika kontroller och se respektive nertid. Om du exempelvis går in på MySQL och scrollar neråt ser du att bl.a. kluster 05 strulat (klustret har också fått kärlek i form av underhåll, därav den långa tiden). Procentsatsen du ser på binerodrift längst upp till höger är en siffra pingdom genererar och den gäller hela vår miljö. Det utesluter inte att en enskild hemsida kan vara nere.
Till skillnad från de flesta andra webbhotell arkiverar vi dessutom historia och håller det tillgängligt för alla. Vi mörkar inte, tvärtom är vi så öppna vi kan vara.
MVH
Christer
|
Hej Christer,
Jag tackar för ditt svar, det är bara något jag grubblat på väldigt länge och det var just ett sådant svar som jag ville ha och tackar dig för att du la ner tid på det
Jag tycker om när man kör med öppna kort
/Mvh