Visa ett inlägg
Oläst 2013-08-24, 08:01 #3
lesoft02 lesoft02 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
lesoft02 lesoft02 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Det finns som jag ser två bra alternativ att hitta offshore programmerare, antingen letar du upp större företag som är etablerade och gör förfrågan till dem.

Alternativt så gå ut vi något forum utvecklare t ex Elance.com med ett definierat projekt och tag in anbud.

Det första alternativet är troligen något dyrare men oftast lite säkrare/enklare. Alternativ 2 där du själv letar upp kodare kan ge riktigt bra priser, men kan av egen erfarenhet säga att det varierar väldigt mycket när det gäller kvalitet, service mm.

Har själv jobbat i ca 15 år med offshore programmerare och det är många jag fått rata under resan. När du hittar någon som du märket fungerar bra, förstår förutsättningarna och hur vi är varan i väst att göra affärer. Håll hårt i honom/henne före personen med jobb och bygg upp en relation.

När jag drog igång så hittade jag efter ett tag en mycket bra person som jag sedan har låtit vara min samordnare av utveckling offshore och sedan har han i sin tur jagat lokala utvecklare. Eftersom han jobbar lokalt så håller han et öga på utvecklarna, de kan inte gömma sig han finns fysiskt i närheten, samtidigt som han blir en garant för de enskilda utvecklarna att det är seriöst och de blir tryggare av att ha någon lokalt.

Summerat kan jag rekommendera dig att försöka bygga upp ett eget nätverk, det kan ta tid att träffa rätt men har du tid och uthållighet samt är villig att faktiskt gå på någon mina. Då kan du få ihop något riktigt bra :-)
lesoft02 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat