Visa ett inlägg
Oläst 2013-08-20, 16:54 #15
linusoleander linusoleander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2010
linusoleander linusoleander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2010
423 commits och över 20k ändringar sedan förra posten.

Några utav de saker som är nya och synliga är
  • Statistik för varje prov (http://hprovet.se/exams/1-ht-2012)
  • Inloggning m.h.a Twitter, Google och Facebook för att på så vis ha möjlighet att spara undan gamla prov för senare användning.
  • "Mina sidor" på plats där användaren har möjlighet att se en sammanfattning av sitt konto, te.x snittpoäng och antal gjorda prov.
  • En massa buggfixar (100+ issues stänga)
  • "Dagens fråga" på startsidan
  • Möjlighet att få hjälp med frågor

Kom gärna med mer feedback.

Citat:
Ursprungligen postat av Base Visa inlägg
En viktig aspekt när man tränar iför högskoleprovet anser jag vara att simulera de gamla testen, dvs samma upplagg, på samma tidsgränser. Kan vara funktionstips att lägga upp den möjligheten. Det vill säga ej köra alla uppgifter av en typ i rad utan att få det uppdelat i test på exakt samma sätt som proven är upplagda.
Tidtagning finns på plats sedan en tid tillbaka. Testa gärna funktionen och se ifall det fungerar som du hade tänkt

Citat:
Ursprungligen postat av Base Visa inlägg
Som sidonotering är jag dålig på att använda tester själv men försöker greppa hur man får in nästan 600 (användbara) tester på den siten
Skenet bedrar, de användaren ser på frontenden är bara toppen av isberget. De krävs en hel del logik och således en hel del tester för att te.x hämta alla statistik och annan användbar data. Till historien hör även att vi har en administrationspanel som är en applikation i sig – något användaren inte ser. Vi ville ha möjligheten att ladda upp och komplettera nya prov, enkelt, snabbt och felfritt, där av den stora mängden kod och tester.
linusoleander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat