 |
Flitig postare
|
|
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
|
Hej Kenan,
Tjänsten heter supporttekniker, och vi har bemannad support 24/7. Men du måste se skillnad på Tekniker och Supporttekniker, vi som alla andra webbhotell har en 1st line där våra trevlig killar och tjejer (notera att vi absolut inte har några praktikanter utan enbart heltidsanställda personer i vår kundtjänst) som jämnt svarar i telefon och hjälper till med allt dom kan. Anledningen till att du kanske upplevde dessa som praktikanter är att vi har under sommaren anställd upp 4 nya personer till vår 1st line support då vi växer så det knakar och måste hitta ny personal. Som du säkert också förstår så är detta en extremt nischad bransch och webbhotellskunniga inte växer på träd tyvärr. Så det kan ta ett tag innan dom vet exakt allt, men vi har 2 veckors utbildningar för samtlig personal innan dom får börja ge någon typ av support och dom lär sig sedan under tiden.
Om problemet är mer tekniskt så tar dom och skapar ett ärende som går vidare till 2nd line support, är det så att inte dom kan lösa problemet så skickas det vidare till en Tekniker, beroende på om det är Mail, Windows eller Linux relaterade problem har vi olika tekniker med olika kunskaper. Så fungerar det på dom flesta webbhotell och andra IT relaterade företag som har en kundtjänst.
Mvh, Fredrik
|