Stort tack för alla svar samt feedback!
Har kikat lite på det här med "Thin content" och mycket riktigt, finns en överhängande risk att man råkar ut för den problematiken tyvärr, än dock helt förståligt, jag förstår syftet med "straffet" av "thin content" och håller med om att "regeln" borde existera.
Är bara och försöka lösa det på andra sätt. Har hållit på med detta i 2 veckor nu, och det har börjat trilla in en och annan slant redan, så det är en oerhört välsmakande morot att se de små slantarna trilla in.
Precis som någon nämnde, är det färdiga WP-teman, med utbytta logotyper, och sen är "puffarna" egengjorda också. Visst hade det varit mer unikt att köra skräddarsydda designer, men tiden det tar är i mina ögon inte värt besväret (är webbdesigner i grunden, så kompetensen finns) då jag på sistone insett att jag, och alla andra som har "koll" på webben, överskattar hur många surfare det finns där ute som faktiskt har koll på wp-teman och annat som hör till. Slutsatsen blev att skita i vilket, och bara köra på vanliga teman, spara tid, och bara pumpa ut så många nischade affiliate-butiker jag bara kan och hinner med. Tanken är att initialt köra 10 sajter inom olika nischer, ge dessa 10 sajter 3-6 månader, sälja av de 8 som går sämst, behålla de 2 som går bäst, och sen börja om på nytt igen.
Tänkte ge fan i den svenska marknaden och kriga lite internationellt också, så får vi se hur allt går!
Har kikat lite mer hos andra som pysslar med sånt här och även börjat "network:a" lite med vissa, och visst finns det flis i sånt här. Shopparna tar sin lilla tid att slänga upp, produkterna skapas dock automatiskt, så där ligger inget direkt arbete, men det svåra är imo SEO-biten, och där lär vi oss mer och mer för varje dag som går!
Det är inget unikt det här, det har jag också förstått, och visste redan innan egentligen, ville mest bara ha feedback och lite tips från andra som gjort något liknande. Detta med affiliate-shoppar satt jag och funtade på redan för cirka 6-7 år sedan, men på den tiden kände jag inte till hur man gick tillväga för att använda och ladda upp produktfeeds automatiskt, så det blev aldrig av
Nåja, blev en mindre novell här, men kul och avlasta lite tankar och funderingar!
Tack för all feedback så hörs vi säkerligen snart igen!