Citat:
Ursprungligen postat av Tob
När man ändå pratar om felaktigt prissatta produkter så är min uppfattning om att så länge butiken skickat produkterna så gäller priset som är betalat - de kan inte kräva tillbaka produkterna eller be om mer pengar.
Detta baserar jag på följande ärende, som förvisso handlar om produkter som kostade mer än 0 kronor totalt.
http://www.sweclockers.com/forum/13-...t-kop-hos-dem/
|
ClickOk verkar vara några rejäla tomtar som försökte ljuga sig genom rättegången och förlorade. Jag hittar inte något om att de förlorade just för att leverans redan skett.
Jag hittar inte heller något i avtalslagen (där $32 handlar om avtals ogiltighet när avtalet varit felaktigt och den som fått avtalet "insåg eller bort inse misstaget") om att leverans påverkar.
Har jag missat något i diskussionen om ClickOk får du gärna upplysa mig om det.
Sen blir det förstås mycket svårare att bryta avtalet om leverans redan skett och kunden inte frivilligt skickar tillbaka varorna. Då kan det bli en utdragen rättsprocess och dålig PR så om det inte gällde större summor (>10 000 kr) skulle jag bli förvånad om ett företag gick vidare.