Visa ett inlägg
Oläst 2013-08-05, 10:18 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Att de inte har lagt ner miljoner på att skapa en webbsida bryr jag mig inte om, men de hänvisar till namngiven personal som inte finns och som aldrig har funnits i bolaget. Bilder bryr jag mig inte heller om för det är vanligt att man använder gratisbilder eller köper bilder från bildbyråer, det gör även de stora bolagen. Men man kan inte bluffa kundreferenser eller personalens namn, det är ju så enkelt att fixa äkta vara. Rent krasst behöver de bara en nöjd kund för att kunna visa på en referens från en nöjd kund.

De har tagit över kundregistret från ett bolag som hette Telephon som inte finns någon historik på vare sig bolagverket eller allabolag.se

Företaget Tele15 (finns inte i allabolag.se eller hos bolagsverket) verkar vara ett blufföretag i alla fall. Detta enligt flera olika källor.

Enligt webbplatsens "om oss" påstås de ägas av ett Engelskt Ltd bolag med filial i Sverige: Speaker Sweden Limited UK Filial (orgnr: 516405-7290).

De påstår sig vara en "virtuell operatör" utan eget nät. Vilken fysisk operatör de har som underleverantör vet jag inte, det har jag inte hittat någon information om på deras webbplats.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat