Visa ett inlägg
Oläst 2013-07-30, 20:43 #65
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Knös Visa inlägg
Har Tradedoubler blåst mig på pengar?

För nästan ett år sedan körde jag ett affiliate-program som SMS Guld hade. Det var innan julen tror jag som SMS Guld började slöa efter med betalningar till Tradedoubler vilket i sin tur ledde till att jag inte kunde få några av mina pengar jag hade tjänat.

Eftersom Tradedoubler av någon anledning använder sig av ett system där det är omöjligt att se vad man tjänar per lead när ett program inte betalat in pengar är det omöjligt att veta hur mycket pengar jag tjänade åt SMS Guld under den perioden.

Under den tid som jag kunde se vad jag tjänade brukade jag få in ca 300 kr per dag (3 leads). Förmodligen tjänade jag betydligt mer än så under julen eftersom det är allmänt känt inom guldbranschen att folk säljer extra mycket tid under den perioden (av vad jag hört i alla fall).

Jag har inte kunnat se hur mycket pengar jag har tjänat åt SMS Guld under nu snart ett år. Jag har skickat kanske 5 st mail där jag frågat Tradedoubler vad dom gör åt detta och det enda egentliga svar jag fått är följande:

Jag förstår givetvis att det kanske inte finns så mycket mer att göra för deras del gällande att få sina pengar från SMS Guld än det dom gjort. Men jag förstår inte varför jag ska bli lidande för detta? Borde inte Tradedoubler betala mig mina pengar oavsett?

Till resultat av detta har jag helt och hållet slutat köra alla av mina affiliate-sajter hos Tradedoubler. Tycker det är riktigt dåligt detta och ännu sämre att deras kundtjänst är slö och ibland får man inte ens svar.
Du ska tänka på att om inte du får betalt, så får TD inte det heller. De pengar som dem tjänar är baserade på hur du presterar, dvs samma modell som du får betalt enligt. Skillnaden är bara summan/procentsatsen per lead/sale.

TD är troligen lika intresserade av att få betalt som du.
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat