Visa ett inlägg
Oläst 2013-07-27, 23:08 #4
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av dannel77 Visa inlägg
Det här var nog fan det dummaste jag hört. Jag har gjort en i mitt tycke mycket god bedömning om företagets betalningsförmåga i samband med ordern, om det sedan under 2 veckor dyker upp två anmärkningar på 300.000:- innan jag hinner leverera, så är det högst troligt att denna kund inte heller kommer betala min faktura när den dimper ner i deras brevlåda. Detta borde vara, om det inte redan är det, kriminellt. Om man handlar prylar när man befinner sig nära obestånd, eller då man har anmärkningar så borde man definitivt kastas i buren. Det skulle också stävja denna typ av parasitbeteende.
Du har ju inte en susning av att veta att de är på obestånd bara för att de får anmärkningar. Du kan gissa, men du vet inte. Det kan finnas många orsaker till anmärkningar, speciellt för företag som direkt får en markering så fort ärendet går till Kronofogden.

Om de medvetet planerar att sätta bolaget i konkurs och försöker "få ut så mycket som möjligt innan" är en sak - men bara genom att de får anmärkningar vet du inte det.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat