Visa ett inlägg
Oläst 2013-07-27, 06:46 #7
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av dannel77 Visa inlägg
Det här var nog fan det dummaste jag hört. Jag har gjort en i mitt tycke mycket god bedömning om företagets betalningsförmåga i samband med ordern, om det sedan under 2 veckor dyker upp två anmärkningar på 300.000:- innan jag hinner leverera, så är det högst troligt att denna kund inte heller kommer betala min faktura när den dimper ner i deras brevlåda. Detta borde vara, om det inte redan är det, kriminellt. Om man handlar prylar när man befinner sig nära obestånd, eller då man har anmärkningar så borde man definitivt kastas i buren. Det skulle också stävja denna typ av parasitbeteende.

Är det någon som är "naiv" här så är det nog du:

"..och hoppas på det bästa och att saker ska lösa sig"

Så funkar det inte i praktiken.. inte om du har skulder som gått till indrivning av den här storleken. "Hoppas på det bästa" jo tjena..

Alla dom som har skägg är inte jultomtar, vad vill du säga? Självklart finns det företag som har anmärkningar som är bedragare, det beror ju helt på hur anmärkningarna uppkommit. Men det hör inte till sakfrågan, här handlar det om ett företag som försöker inhandla varor mot faktura då dom redan har anmärkningar, och det är i allra högsta grad ett bedrägligt beteénde som borde beivras å det grövsta.
Du är alldeles för naiv. Ska du kasta 500 000 människor i fängelse för att de har skulder de inte kan betala? Är du helt från vettet?
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat