Visa ett inlägg
Oläst 2013-07-26, 20:07 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Snacka med en riktig advokat, vad jag kan se så är avtalet skrivetmed ditt företag och då har ni ett giltigt avtal, att du använder en del av lägenheten som kontor och en del som bostad har inte hyresvärden med att göra så länge som det gäller dig själv.

Den ton hyresvärden använder med hot om omedelbar vräkning om du inte accepterar hans nya villkor tyder på att denne inte vet vad han pratar om.

Dessutom är hyra hiskeligt dyr, bor du i en 7 rummare på strandvägen eller?

Jag har en 2:a på 55 Kvm byggd 1992 i Vallentuna (40 km norr om Stockholm) som kostar 6228 kr per månad, inklusive värme, garageplats och basutbudet på kabel-TV (ca 26 kanaler). Jag hyr den iofs privat men jag kan ju ha ett skrivbord och en kontorsstol utan att hyresvärden har något med det att göra.

Du skriver inte hur stor din lägenhet är eller var den ligger, samt vilket byggår huset har.

Jag bodde tidigare (flyttade 2004) inne på Hallandsgatan på centrala Södermalm och då hade jag 33 kvm i ett hus byggt 1926. Kostade 1472 kr i månadsavgift och ca 4000 kr totalt inklusive lån.

Med den månadskostnaden kan du köpa en bostadsrätt och bo i första hand för en lägre kostnad. Jag tror det blir ett bättre alternativ för dig. men acceptera inte förslaget på hyreshöjning, det är ett avtalsbrott. Ta kontakt med en advokat som hjälper dig att pratat honom tillrätta, byt sedan bostad frivilligt till bättre alternativ.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat