När mitt jobb är som bäst - berättelse från en nöjd affiliate
Vår första upplevelse av Euroads
Erik Bergman heter jag och sedan ett drygt åt tillbaka tillhör jag tillsammans med min kollega Emil en av de största affiliatesen inom lån i Sverige. Vi driver över hundra sajter inom ämnet där de flesta ser ut ungefär såhär
http://www.xn--sms-ln-direkt-tfb.com/) men nu framöver håller vi även på att utvecklar större projekt på domänerna smslån.nu och lånapengar.nu.
För oss satt det långt inne att ge Euroads chansen. Mest för att man är bekväm och att allt vi har gjort tidigare har flutit på bra. Det måste finnas en rejäl uppsida för att man ska vilja flytta på allting. Bruno Berlafa var dock väldigt serviceinriktad och ihärdig man så efter ett tag gav vi vika för honom och gav Euroads ett försök.
Vi jobbar mycket med email-marketing och vi tog in deras exklusiva kampanj med Ellos för att ge dem ett försök. Ellos-lånet påminde på många sätt om L’EASY som vi tidigare gjort väldigt lyckade kampanjer med så jag hade gott hopp om ett fint resultat. När nyhetsbrevet väl gick ut så såg det dock inte lovande ut. Vi fick fina öppningsprocent och många klickade på länkarna med provisionen satt som fastgjuten på noll.
Jag utgick från att någonting hade gott snett och kunde konstatera att felet inte låg hos oss. Jag kontaktade Bruno som genast blev eld och lågor och lovade att lösa allting åt oss. Han började gräva i allting och kom fram till att felet hade legat någonstans i rapporteringen och att den ansvarige var på semester men att han skulle gå till botten med det hela så snabbt som möjligt.
Tiden hann passera någon vecka utan något direkt svar men Bruno garanterade att om det inte löste sig så utlovade han en god kompensation så jag oroade mig aldrig riktigt. Till slut lyckades allting dock lösa sig och resultatet visade sig vara över förväntat. Ellos blev en av våra bästa kampanjer någonsin och även om det var lite strul i maskineriet i början så skötte Bruno situationen galant. Han var till och med så transparent att han skickade över hela mailkonversationen de haft internt för att visa hur de hanterat ärendet.
För er andra som står och funderar så kan jag rekommendera att ge Euroads ett försök och börja gärna med Ellos. Ett bra erbjudande i kombination med bra service är mycket värt!
Erik Bergman
Visavi Group