Visa ett inlägg
Oläst 2013-07-19, 10:40 #5
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
Nej, jag anser inte att det är vårt problem, lika lite som Posten behöver hantera mina eventuella problem och lösa dem åt mig. Det intressanta är vad som står i avtalet, inget annat och det är glasklart att det skall vara "mottagarens legitimationshandling", det står det ju ordagrant. Att sen prata om "rutiner" och att "Posten inte har någon möjlighet att... bla, bla." är inte väsentligt i sammanhanget. Då får dom väl i så fall ändra i villkoren då, men så länge villkoren är skrivna som dom är så ska tamejf-n posten ta sitt ansvar.

Citat:
Mottagarens legitimationshandling är med samma namn som helst enligt postens tolkning av sitt eget avtal.
Självklart tolkar posten det som står i avtalet som dom vill. Men det intressanta är ju vad som faktiskt står:

Vid utlämning till ombud ska denne även uppvisa mottagarens legitimationshandling.

"mottagaren" i detta fall är adressaten, dvs. den som står beskriven med namn och adress på adresslappen på paketet. I avtalet under 2.5 definierar posten vad en "mottagare" är:

"Försändelsen ska vara adresserad med namn och adress på mottagaren".

Mottagaren utgörs således inte endast av ett namn utan också av adressen som angivits.

Har talat både med vår säljare nu på morgonen och även postens säkerhetsavdelning, och dom vägrar att öppna ärendet igen, trots att budet alltså haft med sig en legitimation som inte har något med adressaten att göra, snacka om dagisnivå. Så här skriver deras "säkerhetsavdelning":

Citat:
Legitimationskontrollen som vid utlämning genomfördes på så sätt som avtalet är utformat.

Senast redigerad av dannel77 den 2013-07-19 klockan 10:43
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat