Visa ett inlägg
Oläst 2013-07-18, 21:11 #3
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Posten har alla möjligheter i världen att göra en snabb avstämning av personnummer mot folkbokföringsadress, etc. Vi gör ju detta själva gratis via tex. upplysning.se, tar 5 sekunder.

Detta är dock inte relevant i sakfrågan, hur posten löser denna uppgift är inte vårt problem som jag ser det, jag läser endast det som står i avtalsvillkoren för tjänsten MyPack och det som ligger till grund för utlämningen av vårt gods:

Vid utlämning till ombud ska denne även uppvisa mottagarens legitimationshandling.

Iom. detta så fastslår ju posten själva att det SKALL vara mottagarens legitimation som uppvisas, så har inte skett i detta fall. Så dom har inte handlat i enlighet med sina villkor.

Att posten sedan säger "men hur ska vi kunna kontrollera det och bla, bla." eller "hur ska vi ha tid med det, etc." spelar ju ingen roll. Deras "rutiner" är inte bara bristfälliga utan står dessutom i strid med det avtal som dom själva upprättat. Det är konstigt att dom hävdar att deras "rutiner" skulle utgöra själva grunden för om dom gjort rätt eller fel. "Ja men det är så här vi brukar göra", som hon sa hon som jobbade på reklamationsavdelningen.

Posten fungerar ju 99% av gångerna man skickar med dem, men när det inte funkar då lyser oprofessionalismen igenom så fruktansvärt tydligt.

Senast redigerad av dannel77 den 2013-07-18 klockan 21:20
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat