Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Att man kan göra "allt" är inte tillräckligt. Det går att göra en hel del via kommandoraden i Windows också men de flesta föredrar ändå att använda de grafiska gränssnitt som finns  Det krävs också att ett användargränssnitt är intuitivt och användarvänligt. Så är inte fallet med er kontrollpanel. Jag håller med dig om att den fungerar hyfsat bra när man väl lärt sig den men då har man redan skrämt bort en hel del potentiella kunder. Det har blivit bättre i små steg men det grundläggande problemet som jag ser det är själva upplägget med subscriptions. Inte så mycket att göra åt den biten förutom att byta leverantör från Parallels eller bygga om från grunden. Ett annat alternativ skulle kunna vara att behålla subscriptions-systemet i backend men bygga bort detta för slutanvändaren. Det är ganska så träligt att vara så pass beroende av tredje part som ni och många andra webbhotell är. Det tar då evigheter att fixa en så enkel grej som att ge användaren ett felmeddelande när man missar att fylla i personnumret vid beställning av en .se-domän.
Ni har också fått dålig kritik  Ett problem där är att ni låtit den engelsktalande supporten gå in även på den "svenska tiden" vid några tillfällen. Mig personligen kvittar det men det blir lite märkligt för kunder som har blivit lovade svensk support på givna tider. Ni har också varit mycket dåliga på att informera om den amerikanska supportens begränsningar samt den avsevärt lägre kvaliteten på supporten under inlärningsperioden. Istället började ni omedelbart skryta om "Sveriges bästa support" 
|
Håller med dig, hade alternativet funnits och resurserna för att bygga ett eget UI på den hade vi gjort det.
Varken du eller DavidEW är ensamma om att inte gilla vår kontrollpanel. Vi har försökt jobba med Parallels under en längre tid men vi känner inte riktigt att deras system är anpassat för den svenska marknaden och vi lyssnar så klart på våra kunder mer än något annat. Så därför har vi signat ett avtal med en annan leverantör utav kontrollpanel.
Detta kommer underlätta både för oss, vår support men framförallt våra kunder. Vilket jag vet då kommer medföra en bättre upplevelse med Crystone och Online Group, både när det gäller kontakt med vår support samt hantering av era konton.
Mer information om kontrollpanel och bytet kommer att komma under 2013...
Mvh, Fredrik