Citat:
Mail - ja okej
Telefonsamtal - mindre okej
Hembesök - ej okej
Förvänta sig, ja kanske. Acceptera? NEJ
|
Förvänta dig!!
Citat:
Detta är nog .SE's bästa skrivelse gällande publicering av WHOIS och är/var väldigt relevant. Det ironiska är ju att samma skrivelse även fanns innan uppdateringen som trädde i kraft nu i Juni. Dock valde .SE tidigare att se den som passiv då andra paragrafer tvingade registranter att acceptera samtycke till publicering för att få registrera domännamn.
|
Suck..nu var det inte .SE´s skrivelse, utan lagen som jag citerade!
Det är som jag ser det snarare frågan om
vad lagstiftarens avsikt var/är (Näringsdepartementet) med ett skallkrav om publicering över Internet, följt av ett aktivt godkännande om personuppgifter, medan ansvar för bedömningen av "Personuppgift" ligger hos Personuppgiftsansvarig på .SE.
"Personuppgiftsansvarig är den som ensam eller tillsammans med andra bestämmer ändamålen med och medlen för behandlingen av personuppgifter. (3 § personuppgiftslagen)"
http://www.datainspektionen.se/lagar...giftsansvarig/
Jag anser som du förstått att det var en riktig bedömning, med personnamn som en rimlig lägstanivå mellan mars 2009 - juni 2013 och jag menar att det är rimligt att alla innehavare ska vara publikt sökbara och det är ju här vi inte delar uppfattning, då du istället vill gömma..
Citat:
Enligt er chefsjurist är det en möjlighet att begära ut registerhistorik för specifika domännamn och det fastställdes av .SE's styrelse i maj 2011. Då varken du eller jag sett någon sådan text får du mer än gärna fiska. Det är säkert fler än jag som är intresserade av hur man går tillväga och vilka möjligheter/restriktioner som finns.
|
Jag har inget som helst intresse av att det.