Visa ett inlägg
Oläst 2013-07-05, 23:13 #3
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
Framåt? Nej det är möjligt när den ene står för transparens och den andra vill "gömma sig" och bestämma när respektive ämne är färdigdiskuterat.
Det handlar inte om att gömma sig, det handlar om att slippa ta emot telefonsamtal och fysiska hot enbart på grund av sitt domänägande.

Citat:
DI klassar personnamn som en personuppgift eftersom de kan kopplas till fysiska personer. Dock handlar det om ytterst få som har helt unika namn i Sverige och därmed skulle vara detsamma som en fysisk person.
Även om det är få så förekommer det och då måste rimligen DI agera, inte sant? Det enda som förväntas/krävs av .SE genom toppdomänlagen är ju just att hålla ett internt register. (Men visst, allt handlar ju om hur man beroende på dagsform vill tolka lagstiftningen)

Citat:
Vad gäller all övrig begäran från 3:e part, så sker en juridisk bedömning från fall till fall av personal på .SE.
Vart kan man läsa om hur man kan begära ut registerhistorik för specifika domännamn(även plural?)

Citat:
Vad gäller ATF, så vet jag inte att jag skrivit någon egen åsikt om tvistlösningsförfarandet, så om det vet du ingenting alls! Jag skrev att förberedelsetid för ett svar är individuellt och därför felaktigt att påstå att "tiotals timmar" gäller för svar.
Rätta mig om jag har fel, men tycker det är ganska tydligt i dina tidigare inlägg att du tycker ATF idag är en fungerande process där det inte finns någon som helst möjlighet för jäv. Ska inte lägga ord i mun på dig, men jag antar att du inte heller tycker att .SE borde göra en egen lämplighetsbedömning av respektive tvistlösare och tvist?

Nej det är givetvis valfritt hur mycket tid man som svarande vill lägga ner. Men om sökandens externa ombud skickar in material som skulle kunna utgöra ett mindre bibliotek är jag rätt nyfiken på hur man som registrant ska kunna bemöta detta på mindre än "tiotals timmar".
kippex är inte uppkopplad