Visa ett inlägg
Oläst 2013-07-04, 09:50 #32
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Jag är bara nyfiken:

Vilka aktörer (inom hostingbranschen) skickar i dagsläget även brev/snigelpost vid motsvarande scenario?
När vi haft plattformsbyten så har vi mailat och ringt upp om vi inte fått någon respons på mail. Eftersom vi försöker ha en nära relation till våra kunder drar vi oss aldrig för att lyfta på luren. Brev är såklart en sista utväg.

Men detta skiljer sig såklart beroende på vilken affärsmodell man har och hur många användare det drabbas.

I just detta fall hade kund dessutom tid kvar på sin förbetalda tjänst och då blir allt lite mer komplicerat. Antingen väntar man tills tiden löpt ut eller så får man försöka tvångsmigrera dem till den nyare plattformen. Om det inte är tekniskt möjligt att migrera så får man nog stänga ner servern och avvakta några veckor tills kund hör av sig.
Precis detta verkar Ipeer gjort men de missade att kund själv startade upp sin server dagen efter.

Detta låter lite konstigt eftersom när de gick in och raderade servern måste den varit påslagen... Jag har inte varit med om någon hypervisor där man kan radera en påslagen server. De borde reagerat då, tycker man.

Senast redigerad av KristianE den 2013-07-04 klockan 09:52
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat