Administratör
|
|
Reg.datum: Jan 2003
|
|
Administratör
Reg.datum: Jan 2003
|
90% av indenteringen ser likadan ut i välskriven kod som i Python kod (notera att du oftast har valmöjligheter i var du bryter raderna i python). Sen att du tycker det är en struntsak huruvida din kod är lätt läsbar eller ej, det låter jag dig stå för (det finns ca 43243242342 undersökningar som visar på att en konsekvent indentering leder till bättre läsbarhet). Själv tycker jag inte om att de ersatt andra avgränsningstecken med tvånget av indentering - men det tror jag är för att mina ögon är så vana vid C/PHP/Java/C#/etc-tecknena. Men det är ett tydligt val som faktiskt går väldigt bra ihop med faktiska egenskaper hos programmerare.
Sen vet jag inte om du är medveten om att en versions-taggning i din VCS leder till precis samma sak som en kompilerad binär. Det är en förhållandevis självklar process om man har acceptanstester eller liknande för varje lanserad version. Binären är lite svårare att ändra i annat än byta namn och i värsta fall göra den oidentifierbar eller obrukbar, taggningen är lättare att följa då man kan ta sig en titt i historyn om någon ändrat något (en tagg är en tagg är en tagg, den SKALL ej förändras. För versioner under arbete använder man branches.)
|