Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Aug 2007
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Aug 2007
|
Jag har erfarenhet av att både jobba icke-strukturerat och någorlunda strukturerat och det sistnämnda är givetvis bättre. Dels trivs jag bättre och så får jag mer gjort.
Jag håller inte helt med Patrik här. Den dåligt strukturerade perioden hade jag väldigt lite att göra. Jobbade knappt med något konstruktivt under nästan ett halvår. Såg bara till att allting fungerade. Trots det lade jag ner en del ickeproduktiv tid. Om jag hade varit mer strukturerad skulle jag personligen ha trivts bättre och fått mer utvecklingsarbete gjort och skapat tillväxt i företaget. Även om tiden jag i så fall skulle lagt ner vore lika eller mindre än den jag faktiskt lade ner.
Rutiner är det som är viktigast för att jag skall få bra saker gjorda.
Efter det: planering av vad jag skall göra, helt enkelt att i förväg prioritera vad jag behöver jobba mer med.
Innan sommaren så började jag jobba runt 10-11. Lunch kring 12.
Någon gång innan lunchen åker jag från hemarbetsplatsen till kontoret. Börjar ofta med lunch med de övriga jag sitter med. Efter det gör jag det jag planerat att göra den dagen tills jag känner för att åka hem.
Dock är det ibland svårt att hitta inspiration till nya idéer att jobba med och då kan det bli en del surf och mycket nyhetsläsande. Den sistnämnda aktiviteten är för mig relevant och väl spenderad tid.
|