Visa ett inlägg
Oläst 2013-06-30, 10:04 #6
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Citat:
Ursprungligen postat av dannel77 Visa inlägg
E-butik har kontaktat oss för att erbjuda en genomgång av konverteringsgraden. Kostar mellan 18.000 - 24.000:- + moms för en SETA analys, tycker det låter dyrt..

Hitta dom fel om måste åtgärdas så får man anlita någon annan för att fixa det.

Nån som provat detta?
Om de har verktygen / kunskapen, och du har förtroendet för dem. Dvs om du bedömer att de har rimlig chans att hitta saker och öka konverteringsgraden så är det en investering som kan löna sig många gånger om och det låter som sådan inte alls dyrt. Analyser för att förbättra kan ju kosta 10x lätt med, beroende på sammanhang. Men, det är ju inte helt säkert att det räcker med det som ingår i den typen av analys för att räta till de flaskhalsar som kanske bromsar er totala satsning...

Problemet med webb-analys, och att öka total roi är ofta att kunden köper en tjänst/produkt för att lösa ett specifikt problem, tidigare identifierat internt. Men det kan vara helt andra saker som ger bättre roi totalt att satsa på som bör hanteras. Dvs, analysen är för smal, och inte fokuserad på grundaffären..

Senast redigerad av Björn den 2013-06-30 klockan 10:07
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat