Medlem
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2005
|
Fan - jag får inte ihop det hur jag än läser.
Efter ha kontrollerat i "allaBolag" om företaget finner jag att det finns ca 6-7 anställda.
Om X, Y, Z och A slutar/avskedas blir det inte många kvar. Hur ska bolaget överleva??
Vidare undrar jag då över hur ett sådant litet bolags ägare inte har märkt något under 8 månader då de har handplocka och rekrytera Affelix bästa kunder till den egna verksamheten?? Har ni inte sätt något i faktureringen, försäljningen m.m.
Allelix skriver; Under utredningen visade sig att X och Y som hade hand om den totala driften av Affelix hoppat över att markera en del av fakturorna som inbetalda och därmed har det inte utlöst en del utbetalningar till publicister. Detta gjorde de för att skydda och prioritera sina egna löner.
De är ett ekonomisk brott och skall polisanmälas omgående och vidare skall en advokat begära hos åklagare/domstol att X och Y privata och företags konton skall spärrar vilket är tillåtet i Sverige och det kan ske på 2-3 dagar om åklagare/domstol finner befog för påståenderna från Affelix.
Fan - Jag får inte ihop det och jag vet inte vem som har rätt eller fel i denna soppa.
|