Visa ett inlägg
Oläst 2013-06-28, 08:53 #3
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Inslag av PHP6. Intressant.Snabb titt på deras wiki ser man att de inte ens stödjer PHP5.5. Sen undrar jag då vad som stöds från den väldigt ospikade listan på https://wiki.php.net/todo/php60 Eller du kanske hade något helt annat i åtanke? För inslag från något som inte ens finns låter lite konstigt.

Att native PHP extensions gör att man får köra allt i 32-bitar. Det skulle jag kalla produktionsodugligt för nya projekt.

Intressant att du även har omdefinierat "komponenttänkande" till att bara täcka upp stängda miljöer. Jag förstår verkligen inte varför en komponent som kan buggfixas och felsökas är mindre av en komponent, men allt för sitt syfte?

Jag är faktiskt rätt intresserad om du faktiskt finner något vettigt syfte alls för hela lösningen. Vill man köra en PHP applikation i en MS-miljö är ju PHP så öppet att du enkelt kör PHP under IIS. Därutöver verkar det mest som ett sätt att förstöra och begränsa ekosystemet och utvecklingsprocessen. Men om man som .NET utvecklare aldrig vill gilla PHP så kanske det är en bra egenskap? Men då förstår jag inte varför man inte håller sig borta helt ...

Och ta nu inte detta som ett tal för PHP (som jag jobbar med nästan varje dag) eller mot .net (som jag satt med senast igår kväll). Det är endast menat emot Phalanger som jag inte ser den minsta lilla poäng att faktiskt lära sig.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat