Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
När jag försöker sätta mig in i ett nytt program så testar jag det mot alla best practises som jag känner till, och jag håller verkligen på att gå till botten med att hitta fördelar med PHP, men det är svårt.
Objektorientering, kompilering, komponenttänkande är mycket starka best practises om det kommer ett nytt programspråk så måste det tillföra något som gör det värt att använda. Det finns ju ingen anledning att gå baklänges... För mig är det lika självklart som för dig när man utvecklare lite större system även om jag själv arbetar med PHP och open source.
När man läser råsågningarar av Objektorientering, Kompilering och Komponenttänkande så undrar man; "You been freeze-dried or doin' hard time?" (Citat från Hartbreak Ridge med Clintan) ... under de senaste 30 åren eller vad?
|
Inte en enda person som försvarat PHP i den här uppenbarligen helt meningslösa diskussionen har sågat objektorientering eller komponenttänkande. Det senare ingår knappast heller i ett vanligt språk utan hör snarare till själva utvecklingen och eventuella ramverk.
Om du fortfarande inte kan se några fördelar med PHP efter den här diskussionen så kan du nog ge upp och fortsätta leva i forntiden. Att gilla C# och .NET är inte att leva i forntiden men att helt sonika vägra inse hur det ser ut idag på nätet trots åtskilliga påpekanden från flera personer som är väl insatta i open source-miljön är en högst märklig inställning. Du vägrar helt enkelt ta in något som ligger utanför din världsbild

Jag råder dig att fortsätta arbeta i Windows-miljön, inte för att det är vare sig bättre eller sämre än något annat utan för att det är det du kan bäst och det är fortfarande välanvänt, om än inte störst på nätet längre.