Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Jun 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Jun 2008
|
Jag förstår inte hur någon kan säga att soldaterna sällan dödar några oskyldiga änglar. Det är precis det dem gör.
Captain radade upp några väldigt bra exempel. Alla som skrivit efter Captain inklusive han själv har radat upp väldigt bra saker och jag finner att de liknar mina åsikter ganska mycket.
Jag kommer från de områden där amerikanska soldater har varit för att bekämpa Saddams regering. De var knappast ute efter att skydda civilbefolkningen och bara döda terrorister och talibaner. Om man tror på det där så har man levt i en lögn. Finns många motiv bakom deras ingripande och skjutande. "Blackwater" (numera: Academi) är ett exempel på detta, precis som Captain skrev.
Jag vet detta med säkerhet eftersom att jag själv hört från folk som bott i t.ex Baghdad, Falluja och även Kirkuk där amerikanska säkerhetsstyrkor varit väldigt aktiva. De finns amerikanska soldater som har dödat civila, barn som vuxna, kvinnor som män. De har satt civil befolkningen i skräck genom att ständigt t.ex sparka in dörrar och krossa väggar i hopp om att hitta t.ex vapen eller andra saker som de tror tillhör terrorist organisationer. Notera, som de tror tillhör terrorist organisationer. Alltså, de vet ju inte med säkerhet. Har även sett videoklipp på liknande saker, t.ex hur amerikanska Humvees och tanks kör på bilar med människor i etc. Listan kan göras lång.
|