|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: Mar 2007
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Mar 2007
|
Dakota,
Respektlöst i din värld måhända, men jag står för min åsikt hundra dagar av hundra. Läs på om "Blackwater" (numera: Academi) om du vill studera respektlöshet. De "skyddade inte bara lokalbefolkningen" utan ibland förhöll det sig precis tvärtom.
Minns du USA:s användning av vit fosfor i bland annat Fallujah? Denna fosforn används i bomber och artillerigranater och bränner sig genom köttet på människor. Civila som icke-civila.
Minns du beskjutningen från en Apache-helikopter 2007, då 12 civila irakier dog och två små barn skadades? Att filmen sedan läcktes av Bradley Manning tillhör historien.
Hur har Irak blivit efter USA:s "hjälp till lokalbefolkningen"? EN MILJON DÖDA IRAKIER talar sitt tydliga språk. Befriat landet från förtryckarna? Vilken ironi. Irak är i dag ett land i kaos.
Bara för att jag är kritisk mot USA:s agerande i Irak innebär det inte att jag hyser någon som helst sympati för Saddams tidigare förtryckarregim. Inte heller sympatiserar jag ens en sekund med militanta islamister (inklusive talibanerna).
|