Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
TV-licensen börjar spåra ut lite grann nu. Politikerna måste ganska snabbt bestämma sig för en av fyra möjliga lösningar:
* köra det helt skattefinansierat
* inloggning / betalkanaler
* sluta sända via nätet
* lägga ner
|
Håller fullkomligt med tartaren om detta!
Om jag köpte en dator 20 år innan SVT la ut sina sändningar på nätet så tvingas jag nu betala TV-licens ändå...
Jag ser ingen som helt berättigad anledning till att SVT ska få någon avgift för mina datorer.
Jag tycker detta definitivt är en ren rättskandal.
Jag har aldrig skaffat en dator för att titta på TV-sändingar, det var inte ens möjligt när jag skaffade min dator.
Det politiska parti som lovar att omedelbart avskaffa TV-licensen (och eventuellt lägga det på skatten) har stora möjligheter att få min röst i nästa allmänna val. Lägg ner Radiotjänst, de hundratalet som jobbar där kan få jobb på SVT med att producera TV-program istället.
Det finns säkert ett visst intresse att se TV-program från/om Estrange i Kiruna, eller naturprogram från norr, eller från Gruvdriften. Så jag menar ingen behöver bli arbetslös i Kiruna bara för att man lägger ner Radiotjänst, men de kan göra bättre saker än att jaga TV-avgifter från små enmansföretag (har en person 5 olika företag så ska man ju betala 5 avgifter), studenter och arbetslösa.